درباره آزمون آیلتس

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون مهارت انگلیسی زبان در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت جهانی است آزمون آیلتس برای اندازه گیری مهارت انگلیسی برای اهداف آموزشی، شغلی و مهاجرت طراحی شده است.

درباره آزمون آیلتس

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون مهارت انگلیسی زبان در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت جهانی است آزمون آیلتس برای اندازه گیری مهارت انگلیسی برای اهداف آموزشی، شغلی و مهاجرت طراحی شده است.

مراکز برگزاری آزمون آیلتس را چگونه پیدا کنیم و چه وظایفی برعهده دارند؟

با توجه به اهمیت آزمون آیلتس در محافل دانشگاهی و همچنین ضرورت کسب نمره قابل قبول در این آزمون برای موفقیت در طی کردن مراحل مهاجرتی، مراکز برگزاری آزمون آیلتس به گونه ای در کشورهای مختلف قرار گرفته اند، که هر فردی می تواند تنها در فاصله چند کیلومتری پیرامون خود نسبت به شرکت در این آزمون اقدام نماید.

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون مهارت انگلیسی زبان در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت جهانی است آزمون آیلتس برای اندازه گیری مهارت انگلیسی برای اهداف آموزشی، شغلی و مهاجرت طراحی شده است.

آیلتس توانایی فرد در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در چهار زمینه زبان اندازه گیری می کند: گوش دادن، خواندن ( reading آیلتس )، نوشتن و صحبت کردن.

آیلتس به طور مشترک توسط شورای بریتانیا، IDP: آیلتس استرالیا و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج در بیش از 1100 مرکز آزمون و 140 کشور برگزار می شود.

این مراکز برگزاری آزمون آیلتس بر مدیریت محلی آزمون نیز نظارت می کنند و آزمون گیرندگان آیلتس را استخدام کرده و مهارت های لازم را به آنها آموزش می دهند.

آگاهی از موقعیت جغرافیایی مراکز برگزاری آزمون آیلتس

آزمون های آیلتس هر سال در 48 تاریخ ثابت در دسترس است هستند، معمولاً شنبه ها و گاهی اوقات پنجشنبه ها و ممکن است بسته به نیازهای محلی حداکثر چهار بار در ماه در هر مرکز برگزاری آزمون آیلتس، از جمله ایران ارائه شود.

برای یافتن یک مرکز آزمون در ایران یا مجاور آن و بررسی تاریخ آزمون آینده در مرکز آزمون خود، به نزدیکترین مکان های آزمون آیلتس مراجعه کنید و یا از طریق آنلاین نسبت به بررسی نمودن آن اقدام کنید.

نتایج آزمون 13 روز پس از تاریخ آزمون شما بصورت آنلاین در دسترس شماست است. شما می توانید فرم گزارش تست خود را از طریق پست دریافت کنید یا آن را از مرکز آزمون اخذ نمایید. شما به طور معمول فقط یک نسخه از فرم گزارش آزمون را دریافت خواهید کرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر برای مهاجرت به انگلستان یا کانادا اقدام می کنید ممکن است نسخه دوم را نیاز داشته باشید، بنابراین حتما هنگام ثبت نام در آیلتس این نکته را مشخص کنید.

شما ممکن است درخواست کنید که حداکثر 5 نسخه از فرم گزارش آزمون خود را به طور مستقیم برای سازمان های دیگر مانند دانشگاه ها ارسال کنید.

برگزار کنندگان آزمون آیلتس

آیلتس بیش از 800 مرکز آزمون و مکان در بیش از 130 کشور جهان دارد. برای جستجوی نزدیکترین مرکز برگزاری آزمون آیلتس خود کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید تا از مراکز استانهایی که دارای شعب برگزاری این آزمون بین المللی هستند آگاه شوید.

معمولا سایت های معتبر بر اساس IP اینترنتی که با آن آنلاین شده اید نزدیکترین و یا تمامی شعب فعال در ایران را برای شما خواهند آورد.

اما مطمئن ترین راه برای پیدا کردن مراکز معتبر در ایران رجوع به سایت سازمان سنجش است و این سازمان تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون های بین المللی در ایران می باشد و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده اند فاقد اعتبار و غیرقانونی می باشد.

اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید برای ثبت نام آزمون ایلتس نیازی به حضور در مراکز ندارید اما توصیه ی ما اینست با ارتباط با این مراکز سعی کنید از چند و چون ماجرا باخبر شوید تا در حین ثبت نام دچار مشکل نشوید.

ویژگی های یک مرکز آزمون آیلتس معتبر

قطعا مهمترین ویژگی و نشاندهنده ی اعتبار یک مرکز آزمون این است که زیر نظر نهاد های معتبر باشد. بهمین خاطر اولین توصیه ی ما به شما این است که مرکزی را انتخاب کنید که زیر نظر سازمان سنجش و وزارت علوم باشد. 

 مورد دوم داشتن مدارک معتبر از مراکز داخلی و خارجی است که قطعا این مورد تحت پوشش مورد اول است زیرا سازمان سنجش تنها مراکز معتبر را تایید میکند.

سابقه و رزومه ی قوی در برگزاری آزمون آیلتس مورد بعدی است که میتواند عامل برتری یک مرکز برگزاری آزمون آیلتس نسبت به باقی رقبا باشد. این فاکتور یکی از مهمترین فاکتورها در جذب زبان آموز و داوطلب نیز می باشد.

زیرا هرچه تجربه و مهارت مرکز مورد نظر بیشتر باشد، صاحب برند و اعتبار بیشتری در عملکرد و بین مردم است که خود این موضوع به آسانی بدست نمی آید. در ضمن شما باید بدانید که پول و وقت خود را با اطمینان در کدام موسسه ای هزینه می کنید. 

نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر مراکز برگزاری آزمون آیلتس

بروز بودن وسایل و آزمون گیرندگان و مراقبین آزمون و همچنین کارمندان مرکز برگزاری آزمون آیلتس یکی دیگر از فاکتورهای مهم در اعتماد سازی بین مخاطبین است.

این کار تنها با پشتوانه ی کاری و هزینه کرد به انجام می رسد و قطعا انجمن و شورای بریتانیا بعنوان مسئول برگزاری آزمون آیلتس نیز بر این موارد نظارت غیر مستقیم و ورازت علوم و سازمان سنجش بطور مستقیم نظارت خواهند داشت.

ارتباط با مشتری و ایجاد شرایط اعتماد سازی با داوطلبین و مخاطبین یکی از مواردی است که مجموعه ی مدیریتی مرکز برگزاری آزمون آیلتس مربوطه باید بر آن نظارت کند زیرا نحوه ی برخورد کارمندان تا حد فراوانی بر روی میزان رضایت داوطلبین تاثیر خواهد گذاشت.

از دیگر موارد یاد شده که میتواند وظیفه ی یک مجموعه و کارمندان آن باشد، در دسترس بودن همیشگی و 24 ساعت و هفت روز هفته بودن است که مخاطب را از انتخاب چنین مراکز مسئولی راضی نگه خواهد داشت.

بعنوان یک روش جایگزین شما میتوانید برآیند کاری مراکز مهم برگزاری آزمون آیلتس را در گوگل و بین کامنت های افراد مختلف جستجو کنید.

اما فراموش نکنید که این کامنت ها همیشه عین واقعیت را به شما انتقال نخواهند داد.

زیرا رقبایی که برای پایین کشیدن مرکز معتبر دست به خرابکاری های آنلاین زده باشند نیز وجود دارند، و بالعکس افرادی  که در جهت خوشایند و منفعت مرکزی در فضای مجازی برای آن مرکز تبلیغات خواهند کرد. 

برآیند تمام این ویژگی ها نشان می دهد که برای انتخاب مرکز برگزاری آزمون آیلتس خود به هر موسسه ای اطمینان نکنید.

حتی اگر شده به شهرهای دیگر رجوع کنید اما به موسسات غیر رسمی و بی سابقه اطمینان نکنید تا هزینه و وقت شما هدر نرود.

در پایان برای شما داوطلبین گرامی در تمامی مراحل این آزمون آرزوی موفقیت داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد